alex sanjurjo rubioenglish :: castellano :: català
PRINCIPAL | CURRICULUM | PROJECTES
2010 :: 2009 :: 2008 :: 2007 :: 2006 :: 2005 :: 2004 :: 2003 :: 2002 :: 2001
 

 

INQUIETAR
 
    20061-2-3-4-5-6-7-8-9-10-11 >>  
 


Autor-Idea, programació, interacció i disseny visual:
Alex Sanjurjo Rubio

So:
Alex Sanjurjo Rubio

Exposicions

 

 

Sota el títol “Inquietar” s’engloben una sèrie d’onze instal·lacions audiovisuals, una d’elles interactiva.

A través dels logaritmes que conté el programa que executa les imatges i sons, l’usuari pot experimentar a nivell visual com canvia d’intensitat lumínica la textura projectada sobre una pantalla, creant-se un joc de variacions de llum que contrasten amb les variacions sonores emeses pels altaveus distribuïts a l’espai d’exposicions, aquestes es caracteritzen per no tenir una correlació amb els canvis d’intensitat lumínica, els successiu canvis de to, timbre i intensitat són independents de la part visual.

L'experiència d'aquestes instal·lacions provoca inquietud degut a contrastar dos contextos d’estètica diferent. Per una banda assistim i experimentem la serenor que transmet la part visual que a vegades pot arribar a ser hipnòtica. Tanmateix, fruit de la seva estètica abstracta, es genera confusió per la incògnita d’estar davant d’allò desconegut.

Aquesta estètica, contrasta amb el so inestable que genera una sensació de desorientació i neguit, que desencadena segons la instal·lació, en una situació d’angoixa i de desconcert.

 

L’usuari es torna en el nexe d’aquestes dues realitats tan contrastades en un mateix espai, sent el pont i qui genera el diàleg entre elles, sent part activa en l’experiència d’aquestes instal·lacions al contrastar-les, creant l’espai, el context d’inquietud que media experimentar “Inquietar”. L’usuari no interactua a través de cap interfície, ni modificant les imatges projectades ni els sons emesos, si no que interactua a través de l’experiència de les variacions que es van generant a nivell sonor i visual pels logaritmes executats pel programa, dialogant amb aquestes en tot moment, produint-se tres fonts de mediació; la sonora, la visual i la de l’usuari.

L’usuari pot dialogar amb la por, la inseguretat, la desorientació i amb la incertesa, generant-se una ambientació, una experiència d’inquietud.

Experimentar “Inquietar” trenca la tranquil·litat de la inèrcia del dia a dia, produint-se un procés de canvi, barrejant-se esperança i incertesa a la vegada.

Experimentar aquest conjunt d’instal·lacions és insistir en la inquietud que genera viure.

 

 

 

 
 
 

© Alex Sanjurjo Rubio
Número de Registre
B-3250-06
B-3251-06

Requisits tècnics

Les 11 instal·lacions tenen els mateixos requisits, menys “INQ_EV” que té els seus propis, els elements en comú afecten al tipus d’ordinador, projector i altaveus.

- Un projector LCD XGA amb 800 x 600 de resolució de pantalla.
- Una pantalla per a projectar.
- Un Pentium IV 1Ghz, 1024 Mb RAM, amb reproductor CD-Rom, 1 G d’espai lliure en disc dur, Windows 98 o 2000 o XP. Una tarja de so professional com Darla, Digi 1, RME.
- Un amplificador i altaveus.


Informació addicional info@alexsanjurjo.org