|
Amb el títol “Contemplar”,
s’engloben una sèrie d’instal·lacions
llurs pretensió és l’acció de contemplar
la presència d’un mateix.
Aquestes instal·lacions disposades en l’espai i degut
a les seves formes i colors es converteixen en límits. Aquests
límits en tant que defineixen un nou espai a dins d’un
espai ja existent generen noves possibilitats de recorregut entorn
aquest, pel que trenquen amb una situació passada, però
a la vegada són límits d’una situació
present que impossibiliten recorreguts, generant possibles situacions
futures.
Aquestes dues aparents experiències contradictòries
d’experimentar “Contemplar”, són complementàries
i condueixen a reflexionar entorn un mateix, entorn allò
que no som en relació a una situació passada, a un
espai passat, com pel que encara no som a possibles situacions futures,
a nous espais futurs.
Aquesta presència d’un mateix com allò que
no s’és, no s’és en l’espai, no
s’és en el món, implica una contemplació
d’un mateix.
Columnes, parets, que ens porta a parlar de límits, a estructures
a dins d’estructures. Cada element que configura en la seva
totalitat cadascuna de les instal·lacions té qualitats
individuals a nivell de forma i de color, uns límits, una
estructura, així com l’element que està al seu
costat.
|
|
Però posats en conjunt l’estructura
individual es veu modificada per l’element que està
al seu costat i aquest a la vegada per l’estructura individual
a la que ha estat posada com adjacent, dissolent-se el concepte
d’estructura i convertint-se en un impossible.
Aquesta concepció és reforçada amb cada element
aparentment semblant, que configura la instal·lació,
ja que hi ha sèries d’elements que semblen tenir la
mateixa forma i color, cada cub verd sembla igual, però tots
són diferents. L’aparent repetició d’elements
semblants i/o iguals, ens porta a la idea d’ordre, però
la variació, la diferència de cadascun d’ells,
ens torna a denotar l’oposat: una absència d’ordre.
Cada límit, cada obstrucció, podria haver-se construït
d’una altra manera, amb una altra variació, convertint
l’experiència de construir cada instal·lació
en una impossibilitat de crear quelcom finit, perquè allò
finit que està present davant nostre, la instal·lació,
el que ens demostra amb la seva presència es que podria haver
estat una altra. Contemplació del fluir, de les possibles
variacions, del que constantment no som en relació a l’espai,
en relació a l’altre, en relació al món,
és la intenció d’experimentar “Contemplar”. |
|
|