|
Descens és una maqueta d’una
instal·lació, l’usuari descendeix per una rampa
variant el seu punt de vista, la seva línia d’horitzó,
per sota de la línia de terra, del sòl de l’espai
en el que s’ubica la instal·lació. L’usuari
literalment s’enfonsa, un recorregut còncau pel qual
es pot ascendir i descendir i per el que es pot creuar l’espai
de costat a costat.
El conjunt de la instal·lació es compon pel propi
espai blanc en llur sòl de marbre negre s’obre una
rasa equidistant a les parets laterals i que recorre totes dues
portes d’accés o de sortida a l’espai, a mida
que l’usuari descendeix per ella perd el referent de la sala
i es troba en el punt més baix i en el que es percebi com
està envoltat per les parets del forat de la rasa, rodejat
pel marbre negre i per la curvatura de la concavitat del recorregut,
sense poder percebre la superfície, enfonsat en la constatació
de la seva pròpia presència.
|
|
L’elecció del mabre
negre com a material no és aleatori si no que incideix en
l’escenificació, en la teatralitat del descens, així
com per les seves qualitats evoca una concepció entorn a
la escultura que contrastada amb la proposada per la pròpia
instal·lació i el descens en sí mateix, ens
remet a la dualitat, al trànsit entre dos pols, al límit
entre allò proposat i allò evocat, augmentant i incidint
encara més en allò il·lusori de l’experiència,
en la metàfora intrínseca al descens.
+ vídeo
|
|
|