|
Meditar són un conjunt de 9 instal·lacions
audiovisuals algunes de les quals són interactives.
Aquestes 9 instal·lacions s’engloben en una mateixa
recerca, experimentar allò que no es pot experimentar, experimentar
allò que no són cadascuna de les 9 instal·lacions.
Encara que tenen so cadascuna d’elles, són experiències
mudes, cadascuna d’elles intenta fer parlar a allò
mut, meditar entorn allò del què no es pot parlar,
són experiències que giren entorn allò que
no diuen, intencions velades, transcendint-se a elles mateixes.
Encara que sigui a través d'imatges, mostren cadascuna d’elles
allò que no és possible que se’ns aparegui,
arriben a allò invisible a partir d’allò visible,
intentant crear un context a on experimentar el silenci a partir
de imatges i sons.
9 Experiències que susciten espiritualitat, misteri, un
descendir a l’abisme del silenci, d’allò del
què no es pot parlar, una experiència del buit, del
no res. No intentant provocar una actitud contemplativa envers un
ésser definit, si no meditar entorn el buit, entorn el ésser
del no ésser, entorn l’alteritat. Un descendir a l’abisme
del silenci no des d’una actitud negativa en sentit pejoratiu,
si no en una actitud positiva de negació de les representacions,
de les il·lustracions o del món entès des d’un
realisme, o des d’un idealisme subjectiu, és una negació
del subjecte vist des d’aquestes dues perspectives, per callar,
emmudir entorn l’alteritat, entorn a allò que no som.
|
|
Són 9 instal·lacions
llur meditació pot ser individual, ja que poden ser exposades
per separat en diferents llocs d’exposició, o pel contrari
poden se exposades en conjunt en una mateixa exposició, però
cadascuna d’elles ubicades en estances o habitacions aïllades
de la resta, tant a nivell sonor, com visual per a que no hi hagi
interferències. Estances a les que s’accediria a través
d’un recorregut, que dependria en cada cas del lloc, però
sempre, un recorregut de parets negres i il·luminades lleument,
com a metàfora del descens a l’abisme abans esmentat.
En les estances en les que estigués col·locada la
instal·lació tant si és posada individualment
com en conjunt, seria necessari una sèrie de requisits mínims
per a la seva adequada experimentació. Per una banda totes
les parets de l’estança haurien d'estar pintades de
negre, no hi hauria d’haver una altra llum que la projectada
per la imatge del projector en una de les parets, així com
una col·locació dels altaveus en les cantonades per
a una perfecta panificació del so. Tant els altaveus, com
el projector i l’ordinador, haurien d'estar disposats en la
sala de manera que s’apreciés el menys possible la
seva presència.
|
|
|