alex sanjurjo rubioenglish :: castellano :: català
PRINCIPAL | CURRICULUM | PROJECTES
2010 :: 2009 :: 2008 :: 2007 :: 2006 :: 2005 :: 2004 :: 2003 :: 2002 :: 2001
 

 

REITERAR ACCIONS
 
    20041-2-3-4-5 >>  
 


Autor-Idea, programació, interacció i disseny visual:
Alex Sanjurjo Rubio

So:
Iéximal Jélimite
Alex Sanjurjo Rubio

Exposicions

 

 

 

 

 

Reiterar Accions són un conjunt de 5 instal·lacions audovisuals i interactives que tenen en comú la mateixa temàtica i llurs noms són: “Obstruir”, “Impedir”, “Reincidir”, “Reiterar”, “Persistir”.

L’usuari té la possibilitat d’interactuar amb cinc contextos diferents a través de cinc interfícies de diferents volums i diferents maneres de funcionar cadascuna d’elles.

A través de la interacció d’aquestes cinc instal·lacions l’usuari pot experimentar amb diferents contextos llurs elements es caracteritzen per accions repetitives. Aquestes accions repetitives es poden entendre com una limitació de l’acció, impossibilitant altres possibles accions, per tant impedint a l’usuari altres experiències, o per una altra banda entenent la repetició com un procés d’abstracció no sempre idèntic, no repetint una mateixa seqüència de la mateixa manera, generant petites variacions de la seqüència inicial desestructurant l’estructura inicial, possibilitant altres situacions i o contextos, no d’un caràcter evident si no subtil, al qual l’usuari haurà d’estar ben atent.

Tan a nivell sonor com a visual aquestes repeticions desencadenen en unes altres variacions fruit del canvi de ritme de la pròpia repetició inicial o de l’acció repetitiva de l’usuari sobre les interfícies, generant reverberacions sonores, efectes de vibració, de canvi de nota, de canvi de textura, etc. A nivell visual també es poden crear variacions en el temps pel que afecta a la localització dels elements en el eix de les “x” i de les “y”, en alguns casos de forma més evident i en d’altres no tant. Variacions també a nivell de grandària, afectant tant l’amplada com l’alçada.

Un altre element característic d’aquestes cinc instal·lacions és que totes tenen uns límits, tant a nivell visual com sonor. A nivell sonor perquè hi ha uns límits visibles, uns perímetres que limiten l’acció d’aquests elements repetitius, o continuant amb el joc de les dues cares, possibilitant el marc d’acció o de translació en el temps d’aquests elements.

 

A nivell sonor aquest marcs d’acció o perímetres, tenen sons associats que són afectats en la seva sonoritat segons l’acció de l’usuari així com per la intervenció d’aquests elements repetitius. Aquesta variació en l’estructura inicial, desestructurant-la però possibilitant altres estructures és gràcies a l’acció per part de l’usuari envers les cinc interfícies físiques. Aquestes interfícies es caracteritzen per una banda pel material amb el que estan cobertes: seda salvatge, proporcionant un impacte visual degut a la seva textura així com per la combinació de colors que pretén ser contrastada. Un altre element important és el material que cobreix aquesta seda i és la goma espuma donant a totes aquestes interfícies un tacte tou que promou el tocar-les sense por a fer-se mal.

La combinació de la seda, dels color i del material tou poden promoure la reminiscència dels jocs infantils però a la vegada una bellesa, possibilitant la contemplació, continuant així amb la dualitat de contrastos que com es pot veure, caracteritza les cinc instal·lacions. Amb la construcció d’aquestes interfícies s’ha cercat en tot moment trencar amb la idea d’interfície, com element aliè, separat del conjunt de la instal·lació, intentant integrar-ho al significat, no només pel que afecta a la part visual si no també a nivell d’interacció amb el conjunt de tota la instal·lació sent un element imprescindible pel seu significat. Un altre element que caracteritza a totes les cinc interfícies és la relació que pot mantenir l’usuari amb aquestes, i pot ser violenta a partir de cops, estomacades, etc., configurant junt amb l’estètica visual de la peça un cert aire entremaliat o pervers, o també es pot tractar a la interfície amb cura augmentant així el component de delicadesa que pot mediar un material com la seda, afavorint una actitud més de caire contemplatiu.

Obstruir”, “Impedir”, “Reincidir”, “Reiterar”, “Persistir”, pretenen ser cinc instal·lacions que tractin i que promoguin accions, implicant el temps com concepte que possibilita la repetició, la variació, la desustructuració, la violència, la perversió, la contemplació, etc.

 

 

 
 
 

© Alex Sanjurjo Rubio
Número de Registre
B-513-04
B-3454-04

Requisits tècnics

Cada instal·lació té els seus propis requisits. Per a conèixer els detalls dirgir-se a la informació corresponent de cadascuna de les 5 instal·lacions. Encara així, les 5 instal·lacions tenen elements en comú per a ser exposades, i són als que afecten al tipus d’ordinador, projector i altaveus.

- Un projector LCD XGA amb 800 x 600 de resolució de pantalla.
- Una pantalla per a projectar.
- Un Pentium IV 1Ghz, 1024Mb RAM, amb reproductor CD-Rom, 1 G d’espai lliure en disc dur, Windows 98 o 2000 o XP. Una tarja de so professional com Darla, Digi 1, RME.
- Un amplificador i altaveus.


Informació addicional info@alexsanjurjo.org